Kalp Kapak Ameliyatları ve Tedavisi

Kalp ve Damar Cerrahisi bölümü, kalp ve birlikte çalıştığı damar sistemini ilgilendiren hastalıkların (doğuştan veya sonradan oluşan) ilaç veya ameliyat ile tedavisini gerçekleştiren tıbbi birimdir. Hem ülkemizde hem de dünyada, kalp ve damar hastalıkları ciddi ölüm nedenleri arasında yer almaktadır.

Kalp ve damar cerrahisi, bu alanda uzmanlaşmış cerrahlar tarafından kalp ve dört büyük damara yapılan cerrahi işlemlerdir.

Kalp-damar hastalıkları Türkiye’de ve dünyada önemli ölüm nedenleri arasında bulunur. Tıptaki ilerlemelerle birlikte bu hastalıklar artık düzenli olarak kontrollerini yaptıran herkeste erken teşhis edilebilir. Cerrahi tedavi gerektiren kalp ve damar hastalıklarınızdan şikâyetçiyseniz sağlık alanında uzman kalp ve damar cerrahisi uzmanı doktorlara başvurmalısınız.

Kalp Kapak Hastalıkları

Kalp kapak hastalıkları, önemsenmesi ve mutlaka kontrol altında tutulması gereken hastalık türlerindendir. Bu yüzden bu hastalıklara titizlikle yaklaşılmalı, doğru ve zamanında tedaviler uygulanmalıdır. Korunmak için; düzenli bir yaşam sürmek ve belirli aralıklarla uzman bir doktorun kontrolünden geçmek büyük önem taşımaktadır.

Kalp Kapağı Hastalıklarında Ne Gibi Belirtiler Mevcuttur?

Kalbimizde 4 tane kapak mevcuttur. Bu kapaklar, aort kapak, mitrar kapak, pulmoner kapaklar ve triküsbit denilen kapaklardır. 2 tanesi kalbin sağ tarafında, 2 tanesi de kalbin sol kısmında yer almakta. Sıklıkla kalbin sol tarafında yani temiz kanları pompalama görevindeki sol kapakçıkta yer alan hastalıklar daha fazla görülebilmektedir. Ve bu anlamda yüksek basınç ile çalışması neticesinde daha fazla hastalıklar ile de karşılaşılmaktadır. Buna istinaden her kapaktaki odanın aralarında, kanın akış hızını sağlayan ve kanın rahat geçmesini mümkün kılan kapakçıklar bulunmaktadır. Tüm oda aralarında karıncıkla kulakçık arasındaki kan akışının gerçekleşmesi esnasında, kanın geri gelmiş olduğu yere dönmemesi gerekmektedir. Pekala, bu anlamda neden sol tarafta kapakçık hastalıkları daha sık görülmekte? Bunun nedeni, kalbin sol tarafında yer alan kapakçıkların, yüksek basınca göre çalışmasıdır. Kalp kapakları, bu anlamda hayati bir öneme sahiptir. Hayati bir önem taşımasının yanı sıra kalbin normal fizyolojilerinin de düzgün çalışabilmesi açısından kapakların düzenli çalışabilmesi gerekmekte. Bu anlamda kapakların kusursuzca çalışması büyük bir önem teşkil etmekte.