Varis Hastalıkları

Bacaklarda derinin hemen altındaki toplardamar genişlemelerine varis denilmektedir. Bacaklarımızdaki toplardamarlar kirli kanı yer çekiminin tersi yönünde temizlenmesi için akciğerlere ve kalbe taşıyan damarlardır. Bu damarların içinde yukarı doğru akımın sağlanabilmesini kolaylaştıran ve aşağıya doğru kanın toplanmasını engelleyen kapaklar vardır. Bacak kaslarının çalışması ve kan bu kapakların yardımı ile tek yönlü olarak yukarı ilerler. Fakat kapaklarda hasar oluştuğunda kanın yer çekimi ile aşağı yönde basınç oluşturması ile yüzeysel toplardamarlarda varisler oluşur.

Ayakta uzun süre hareketsiz olarak durma, genetik yatkınlık ve kadın hastalarda fazla kilolar varis hastalığı için risk faktörü olarak kabul edilmektedir. Toplumda sıklığı %20 ile 40 arasında olduğu belirtilen bacak varisleri yaşam kalitesini etkileyen önemli bir halk sağlığı sorunudur.

Varis Hastalığı nedeni ile gün içinde giderek artan bacak ağrısı, bacaklarda çabuk yorulma ve ağırlık hissi görülebilir. Gözle görülür varis olmadan da bu şikayetler sıklıkla görülebilir. Tedavi edilmediğinde ciddi seviyelerdeki varis hastalarında deride renk değişikliği ve yaralar oluşabilir.

VARİS TEDAVİ YÖNTEMLERİ (AMELİYATSIZ)

Ameliayatsız tedavi yöntemleri (Skleroterapi, Mikro Skleroterapi, Köpükle Varis Tedavisi, Lazerle Varis Tedavisi, Radyo Frekans Tekniğiyle Varis Tedavisi, Yapıştırma Yöntemiyle Varis Tedavisi) oldukça konforludur. Hastalar tedavinin ardından kendi imkanları ile günlük yaşamlarına kolayca devam edebilirler.

Skleroterapi Yöntemiyle

Varisli damarların zedelenmesi için damar içine ince uçlu bir iğne aracılığıyla bir madde enjekte edilir. Kullanılan bu madde damarın tahrip olmasını sağlar ve dolayısıyla varisler yok olur. Genellikle kılcal ve orta düzeydeki varislerin tedavisinde tercih edilmektedir.

Mikro Skleroterapi Yöntemiyle

Çok küçük varis tipleri için tercih edilmektedir. Az miktarda ki madde, çok ince uçlu bir iğne kullanılarak damara enjekte edilir. Damar bu şekilde tahrip edilir ve varis ortadan kalkar.

Köpükle Varis Tedavisi

Skleroterapi ile aynı yöntemdir. Ancak skleroterapi ve mikro skleroterapi yöntemlerinde saf halde enjekte edilen madde bu yöntemde, hava ile reaksiyona sokulur. Madde hava ile reaksiyona girdiğinde köpüğe benzer bir hal aldığından ötürü köpük yöntemi denilmektedir. Orta ve büyük varislerin tedavisinde oldukça etkilidir, çok yaygın olarak kullanılan bir yöntemdir.

Lazerle Varis Tedavisi

Bu işlem lazerin ışık enerjisinden elde edilen ısı enerjisi ile varisleri tahrip etmeye dayanır. Lazer ışığı ile kılcal varisler çok kolay bir şekilde yok edilir.

Radyo Frekans Tekniğiyle Varis Tedavisi

Lazer ile aynı yöntem denilebilir. Isı enerjisiyle sorun çıkaran damarlar yok edilerek varisler ortadan kaldırılır.

Yapıştırma Yöntemiyle Varis Tedavisi

Ameliyatsız varis tedavisi yöntemlerinden biride yapıştırma uygulamasıdır. Enjeksiyon ile yapılan bu yöntemde problemli damarların içerisine damar cephelerinin birbirine yapışmasını sağlayacak bir etken madde enjekte edilir. Böylece damar kapanarak kan birikmesi engellenir. Varis kalıcı şekilde tedavi edilmiş olur.